Jakie taśmy i folie są najbardziej potrzebne w magazynie sklepu internetowego?

Sprzedaż internetowa z roku na rok ma coraz większy udział w polskim rynku detalicznym. Eksperci szacują, że do 2026 roku handel online stanowić będzie nawet 20%. Polacy najczęściej zamawiają odzież, dodatki, obuwie, kosmetyki, książki, a także sprzęt RTV i AGD. Większość wybiera dostawę kurierską na adres domowy, natomiast coraz więcej osób decyduje się odbierać przesyłki z automatów paczkowych (których w kraju jest coraz więcej). 67% konsumentów korzystających z możliwości internetu co najmniej raz w tygodniu dokonuje transakcji online, przy czym rośnie grono osób, które kupują w sieci nawet 4 razy w tygodniu. Te statystyki pokazują jasno – prowadząc sprzedaż internetową, należy wzmocnić działania mające na celu poprawę efektywności magazynu wysyłkowego, optymalizację kosztów oraz customer experience.

Taśmy z logo sklepu internetowego czy bez?

Rozwijanie sklepu internetowego, niezależnie od branży, wiąże się z inwestowaniem w działania o charakterze wizerunkowym. Warto podejmować akcje skutkujące pozytywnymi wrażeniami zakupowymi. To przede wszystkim wygląd paczki oraz to, jak zabezpieczone są w niej produkty. Wykorzystując taśmę pakową z nadrukiem – np. z logo firmy albo adresem WWW sklepu internetowego – budujesz pozytywny wizerunek marki oparty na profesjonalnym podejściu do klienta. Odbiorca przesyłki od razu, bez sprawdzania listu przewozowego, wie, co jest w środku i odczuwa radość na myśl o otrzymaniu zamówionego produktu.

Natomiast gładkie, pozbawione nadruków taśmy pakowe sprawdzą się np. do zastosowania wewnętrznego – do oklejania opakowań zbiorczych w magazynie. To także nieco bardziej ekonomiczne rozwiązanie dla tych sklepów, które jeszcze nie dysponują środkami na szeroko pojęte działania wizerunkowe, ale starają się po prostu zaistnieć na rynku.

Jakie folie są potrzebne w magazynie sklepu internetowego?

Oprócz taśm pakowych, które służą do bezpiecznego zamykania kartonów na czas transportu, w magazynie sklepu internetowego muszą znaleźć się również folie zabezpieczające towar. W zależności od rodzaju produktów, jakie zamawiają Twoi klienci, warto wybrać np. folię bąbelkową. Wystarczy owinąć nią szklany flakon albo delikatny przedmiot, by bezpiecznie dotarł do swojego odbiorcy. W wielu przypadkach wybiera się też czarną folię stretch, która chroni powierzchnie przedmiotów przed zarysowaniami i innymi uszkodzeniami.

Planując zakup zaopatrzenia do magazynu sklepu internetowego, należy realistycznie oszacować zużycie poszczególnych akcesoriów i zadbać także o komfort pracowników – wybierając np. taśmy pakowe cichego odwijania oraz praktycznie zaklejarki do taśm. Sprawdź, jakie jeszcze przydatne akcesoria znajdziesz w naszej ofercie!